Στα
ονομαζόμενα Μουσεία "Φυσικής"
Ιστορίας της χώρας μας συναντάμε παράθεση
χλωρίδας και πανίδας του τόπου με
τακτικούς επισκέπτες κυρίως -αν όχι
αποκλειστικά- τους μαθητές Λυκείων. Η
διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
εστιάζεται κυρίως στην κοινότυπη αναφορά
στο "αγαπάτε το πράσινο" συνεχίζοντας
απλοικές έως αποπροσανατολιστικές
προσεγγίσεις για τον ρόλο του πολίτη.
Πχ εστιάζονται στις ευθύνες του πολίτη
για εξοικονόμιση ενέργειας στην οικιακή
χρήση αλλά "ξεχνούν" την αναφορά
τους στην ενεργοβόρο και εξαιρετικά
ρυπογόνο λειτουργία των ΜΜΜεταφοράς,
ενώ παραλείπουν αναφορές στο μοντέλο
ανάπτυξης της κοινωνίας...
Επιπλέον
η συνιστώσα της Εξέλιξης που ανάμενε
κανείς να διέπει κάθε δραστηριότητα
τους έχει περιοριστεί μόνο -στην καλύτερη
περίπτωση- στην πρόχειρη συστηματική
παράθεση ζώων και φυτών. Τι θα έπρεπε;
Αντί άλλων παραθέτω ένα ζηλευτό παράδειγμα
διοργάνωσης όπου τα μουσεία έχουν Λόγο
:http://www.cell-symposia-humanevolution.com/index.html
Volvox
*
Πόσο μακρινές είναι άραγε οι ιδέες για
δημιουργία στην ελλάδα Ινστιτούτων
Εξελικτικής Βιολογίας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου